Followers

03 February 2015

TUDUNG



AssALamuAlaikUm waraHmaTuLLaah
bersyukur ke hadrat ilahi dgn limpah dan kurnianya kita dpt lagi hidup dalam keadaan islam , di negara islam dan dlm keluarga islam .
alhamdulillah .

Baiklah , pada entry kali ini , saya ingin mengemukakan beberapa hal mengenai tudung .
what ? Tudung ?
yes , tudung . Haaaa .
kalau ckp berkaitan tudung nie mestylah tntg Org perempuan kan ? Takkanlah Org lelaki pulak . 

Seperti yg kita lihat , wanita pd hari nie 
di negara Malaysia , dah ramai yg memakai tudung . Termasuk artis2 kita yg dahulunya hanya free hair . Ttpi kini mereka sudah pun mula mengambil jalan menutup aurat . Alhamdulillah . Hidayah itu milik Allah . Bila2 masa je Allah nak bagi , Dia msti bagi . 

Yang saya lihat wanita pada hari ini , kebanyakannya yg memakai tudung hanyalah sekadar ingin mengikut trend terkini yg kOnOnnya updated . 
Shawl lilit sana lilit sini 
half mOon la , butterfly la , mcm2 lagi 
smpai sye sendiri pun taktahu ape namanya lagi . Hahaa 

Ada jugak fesyen baju sekarang , yang ape tu .. I AM bla bla kan ?
haaaaa . 
Nie satu masalah lagi .
Dah la tulisan I AM tu betul2 kat dada kan ? 
Kalau lelaki pakai aku bOleh la tahan .
nie tak , perempuan pun pakai jugak .
bila dah pakai tu , mstilah nak nmpkkan nama diOrang kan ?
sO , tudung diOrang yg mmg dah asalnya pendek tu , makin diOrang pendekkan supaya nama diOrang nmpk . 

Hey , cOme On lah .
thOse guys dOesn't want tO see yOur name at all . 
But in their mind , they might think abOut the size Of yOur ......
see ? 

Aku bukan nak cakap ape lah . 
DOsa pahala kau yg tanggung . yg msuk neraka nnty kau . Bukan baju kau tu atau tdung kau . 
Aku nie ckap sbb aku taktahan nak tengOk . Even aku nie perempuan , tapi aku tahu mcm mne laki pndg kOrang . 
Nak pakai tudung biarlah sempurna . Islam tu indah . Jangan kita kOtOrkan dgn perangai kita mcm nie . 
Pakai tudung labuh biar nmpk gemOk . 
gemOk pOn dgn pahala . Kan ?
Sekian sahaja .

'Segala yg baik datangnya dari Allah . Dan yg buruk itu dari diri saya sendiri '
wallahu 'alam 

No comments:

Post a Comment